Feestelijke oplevering Aveling Noord

Op 28 juni werd een deel van de Aveling afgesloten voor groot onderhoud. Tien weken later, op maandag 2 september, kan iedereen weer gebruik maken van de Aveling om van en naar de A15 te reizen. Deze enorme klus is ondanks de technische uitdagingen, de hoeveelheid werk en de soms extreme hitte niet alleen op tijd, maar zelfs eerder klaar dan gepland. Dat is reden voor een feestelijke oplevering.

Datum: Donderdag 5 september 2019

Programma
16.30 uur: Verzamelen bij het bouwterrein op de Traviataweg / Carmenhof.
17.00 uur: Korte handeling door o.a. wethouder Bokhove bij het bouwbord aan de A15 zijde.
Tot 18.30: uur Feestelijke afsluiting onder het genot van een hapje en een drankje bij het bouwterrein.

Een paar cijfers

• Bijna 10.000 ton zand vervoerd
• Meer dan 7.500 ton grond vervoerd
• Voor het rioolwerk is 600 m3 nieuwe grond aangevoerd. 5.500 m3 grond is afgegraven en een deel is hergebruikt
• 87 kolken (regenwaterputten) vervangen door 80 nieuwe
• 450 m aansluitingen (pvc pijp) voor de kolken gebruikt • 4.000 ton fundering onder het asfalt aangebracht
• 54.000 m2 asfalt verwijderd
• 5.500 m2 kleef gebruikt (lijm tussen de asfaltlagen)
• 220 ton rood asfalt en 2.300 ton zwart asfalt gebruikt
• Meer dan 1.000 m2 markering (blokken, pijlen, etc.) op de weg en 4.600 m lijnen aangebracht
• 3.400 m trottoirband (stoepranden, ook langs de weg) • 345 m Whisstones aangebracht
• 250 m betonnen persleiding verwijderd en vervangen door 250 m nieuwe van glasvezel versterkt kunststof • 26 betonnen putten verwijderd; 33 nieuwe geplaatst • 850 meter betonnen riool verwijderd. Daarvoor in de plaats is 926 m nieuw riool gekomen; voornamelijk van pvc. De toename komt door scheiding van regen- en afvalwater
• 25 verkeersmasten vervangen (op het kruispunt boven de A15)
• Er zijn meer dan 200 omleidingsborden gebruikt om het verkeer te informeren
• 161 mensen volgden het project op de nieuwe Rotterdam Aan de Slag app
• Meer dan 10 tropische dagen


0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *